Przejdź do głównej zawartości

Wycieczka do Pragi i refleksje.


Warto próbować nowych rzeczy. W ten sposób możemy lepiej poznać siebie i naprawdę odpocząć od codzienności.
Rutyna jest bezpieczna, ale często wbrew wyobrażeniom może niszczyć od środka.
Zdrowo jest urozmaicić nasze życie nowymi doświadczeniami. Mogą one odbywać się co jakiś czas. 

Jest to też sposób, by pokazać innym, że to naprawdę może być fajne. Nie ma się czego bać.


Tym samym chciałam Was zachęcić do poznawania nie tylko nowych rzeczy, ale także nowych miejsc. Podczas codziennej szybkiej gonitwy mamy mało czasu, aby pocieszyć się pięknem natury. Gdy odkrywamy nowe miejsca mamy otwarty umysł i chłoniemy piękne widoki całym sobą. 


Takie refleksje nasuwają mi się po zwiedzeniu Pragi. 

Wełtawa, widok z wieży



most Karola


wieża przed mostem Karola


widok z Hradczan


 
widok z wieży przed mostem Karola


widok z Vyšehrad



Archikatedra Świętych Wita





 Wełtawa


widok z obszarów zamku na Hradczanach


Wełtawa


Kościół Najświętszej Marii Panny przed Tynem



hostel Downtown


Praga moimi oczami:

Już same zdjęcia wiele mówią. 
Praga to przepiękne miejsce, które warto zwiedzić. Zdecydowanie zakochałam się w tym mieście i polecam każdemu. Biorę pod uwagę to, że jeszcze tam kiedyś wrócę, a to na prawdę wyczyn w moim przypadku! :)
Na każdym kroku można spotkać zabytkowe kamieniczki i kościoły. Ukłony należą się osobom odpowiedzialnym za organizację transportu publicznego. Łatwo znaleźć informacje na temat biletów oraz kursów. Polecam także aplikację DPP.
Wiele miejsc jest przystosowanych do turystów oraz zawiera pomocne informacje. Trzy dni to zdecydowanie za mało, aby zwiedzić ogrom pięknych miejsc, jakie oferuje to miasto. Wystarcza jednak na jego wstępne poznanie i skosztowanie czeskiej kuchni.



Zapowiedź:
Za niedługo na blogu pojawi się recenzja książki Potęga Podświadomości autorstwa Murphy Joseph. Czytam i najchętniej już opisałabym pierwsze wrażenia. Wiem jednak, że książka warta jest przemyślenia i dokładnego zrozumienia, dlatego trzeba jeszcze poczekać.

Komentarze

  1. nie byłam nawet w Warszawie a już mi się marzy Praga. Utwierdziłam mnie w tym ;) zapraszam, https://juliamickiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne miejsce chciałabym tam kiedyś móc pojechać <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne widoki! Nigdy nie byłam w Pradze, ale chętnie bym się tam wybrała :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post i śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. od wielu lat nie byłam w Pradze.. ma swój urok! Uwielbiam poznawać nowe miejsca!

    --
    Pozdrawiam, zapraszam i ślę buziaki!
    Pola z Pryzmatu Poli

    OdpowiedzUsuń
  6. O jej!!! Piękne zdjęcia. Nie byłam nigdy w Pradze, ale muszę to nadrobić. Ślicznie tam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci za komentarz. Miłego dnia!

Popularne posty z tego bloga

Tabu - psycholog.

Człowiek kształtuje się całe życie, ponieważ cały czas czegoś doświadcza. Świat wpływa na nas z każdej strony. Czynnikami są zarówno pozytywne wydarzenia jak i negatywne. Nie da się odciąć od przeżywania. Chciałam podkreślić, że każdy z nas jest człowiekiem i żadne emocje nie są mu obce. Nawet jeśli udaje największego twardziela na świecie. Swoją drogą wydaje mi się, że odwagą nie jest udawanie i ukrywanie swoich uczuć, lecz pokazywanie ich ludziom wokół siebie. Cecha ta pokazuje się poprzez bycie sobą pomimo opinii innych. Często człowiek wrażliwy pojmowany jest jako słaby. Według mnie to ogromny błąd społeczności. Krążący wszędzie stereotyp, który nakleja karteczkę z napisem "słabeusz" . Tak naprawdę człowiek wrażliwy wcale nie musi być słaby. Rozumiem przez to, że osoba nie boi się odczuwania emocji oraz zaglądania w głąb siebie . Taka osoba potrafi cieszyć się z obcowania z naturą, z możliwości pomocy innym, chce rozumieć emocje ludzi. Nie jest zamknięta za sztuk

Relax

Wypoczynek . Dla niektórych to magiczne słowo. Coś odległego, coś na co nie ma czasu . Mój nauczyciel polskiego powiedział kiedyś: To nie tak, że nie mamy czasu. Czas jest zawsze. My po prostu przeznaczamy go na inne rzeczy. Codziennie towarzyszy nam szybkie tempo życia. Praca to nasz drugi dom. Do tego, aby być modnym należy ciągle się rozwijać, ćwiczyć, zdrowo odżywiać i dawać z siebie sto procent. Wszystko to jest dobre, dopóki potrafimy postawić granicę pomiędzy obowiązkiem i wypoczynkiem . Zatracanie się w codziennych obowiązkach przyniesie złe skutki dla naszego zdrowia psychicznego oraz fizycznego. Obserwuję wtedy ludzi, którzy nie cieszą się życiem, nie mają przyjaciół ani hobby. Ogarnia ich smutek i znudzenie. Zaczynają chorować. Scenariusz nie wygląda obiecująco. Trudności w oderwaniu się od przyziemnych spraw powinny być sygnałem ostrzegawczym. Problemem staje się poproszenie o urlop w pracy. Pojawia się strach przed nowym miejscem. Wypoczynek powinien kojarzyć